گوشی تلفن همراه و مخصوصا گوشی‌های هوشمند در اوایل سال 2013 وارد بازارهای جهانی شدند. پس از مشاهده قابلیت‌های فراوان، این گوشی‌ها در بازار ایران نیز مقبولیت خود را بدست آوردند، تا جایی که در سال‌های گذشته واردات تلفن همراه در کشورمان به حدود 1.5 میلیارد دلار در سال رسیده است.

واردات تلفن همراه در شرایط کرونا

با وجود شرایط بین‌المللی پیش آمده در سال‌های گذشته، واردات تلفن همراه همچنان سخت‌تر گشته تا جایی که واردات آن به اصطلاح به صورت قطره چکانی در آمده است. جدا از این موضوع، با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، پرواز‌های کشورهای تولیدکننده بسیار محدود شد، از این رو واردات این کالا سخت‌ تر از قبل گردید. از طرفی دیگر با تعطیل شدن مدارس و دانشگاه ها (به دلیل محدودیت های کرونایی) و استفاده از آموزش های مجازی نظیر “اپلیکیشن شاد” ، خلا گوشی هوشمند در جامعه پررنگ تر شده و سیل عظیمی از تقاضا برای این کالای اساسی روانه بازار شد.

گروه کاسپین

در این شرایط سخت اقتصادی، مفتخریم اعلام کنیم حتی در زمان محدودیت های پروازی از کشور‌های تولید کننده، گروه کاسپین موفق به واردات ماهانه (حداقل) 10000 گوشی همراه شد و اکنون نیز این گروه در تلاش است تا با واردات نزدیک به 20000 گوشی همراه در ماه، بخشی از خلا به وجود آمده در جامعه را پر کرده و به نوبه خود در ارتقا سطح آموزشی سهیم باشد.