گوشت قرمز از گذشته به عنوان یکی از اساسی‌ترین مواد غذایی موجود در سفره‌ی ایرانیان شناخته می‌شود که ارزش غذایی بالایی نیز دارد. نیاز مصرف کنندگان، کشور را به سمت واردات گوشت قرمز هدایت می‌کند و معمولا از کشورهای همسایه گوشت گوسفند، گاو شتر و … به کشور وارد می‌شود.

انواع گوشت مصرفی

گوشت قرمز شامل گوشت گاو، گوسفند، گوساله، بره و… است و مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی دارد. در واردات گوشت دام، باید مساعد بودن شرایط نگهداری را در نظر گرفت. لازم به ذکر است از دلایلی که گروه کاسپین از معدود وارد کنندگان این محصول است، نیاز به دقت و بررسی های متعدد در هر مرحله از واردات است. همچنین حلال بودن گوشت از دیگر مسائلی است که در ابتدای فرایند باید در نظر گرفته شود.

از بین انواع گوشت ها تمرکز شرکت همواره بر روی مناسب ترین آنها ( گوشت گرم گوسفندی و گوشت منجمد گاو) برای سفره ایرانی بوده است.

اهمیت واردات گوشت قرمز

جایگاه ویژه‌ی گوشت دام در سبد غذایی مردم، و مواد معدنی و مغذی موجود در آن، اهمیت واردات گوشت برای تامین نیاز افراد را مشخص می‌کند. امروزه عارضه‌های ناشی از کم خونی و کمبود آهن در سراسر جهان، به خصوص در میان بانوان، به وفور دیده می‌شود. همچنین کودکان و مادران باردار بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به کم خونی هستند. اما با مصرف کافی گوشت قرمز می‌توان از ابتلا به کم خونی و کمبود مواد معدنی در بدن جلوگیری کرد. مصرف مواد مغذی موجود در گوشت، برای رشد بدن و تقویت عملکرد ارگان‌های بدن ضروری است و کمبود هر یک از آن‌ها می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای افراد به وجود بیاورد.

گروه کاسپین

همانطور که اشاره شد وجود گوشت در سفره ایرانی امری اجتناب ناپذیر است و حضور آن می تواند نقش پر رنگی در افزایش سلامت مردم کشور عزیزمان داشته باشد. واردات بالغ بر 15 هزار تن گوشت قرمز در سال های گذشته و تحویل آن ها به پشتیبانی امور دام، شرکت های خصوصی و همچنین پخش در بازار آزاد نشان از تلاش پر ثمر گروه کاسپین در جهت کاهش قیمت تمام شده گوشت قرمز و افزایش دسترسی مردم به این کالا دارد.