شرکت‎‌های زیرمجموعه

شرکت بازرگان کیهان فراز کاسپین، اولین شرکت در گروه کاسپین است که در زمینه تخصصی بازرگانی و واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تاسیس شده است. این شرکت در سال 1391 نخستین فعالیت خود را با واردات گوشت منجمد رقم زد. تنها طی دو سال این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان گوشت مطرح شد و 10 درصد از بازار واردات گوشت را از آن خود نمود و به یکی از تامین کنندگان اصلی گوشت در دوران کمبود این محصول حیاتی تبدیل شد. شرکت بازرگان کیهان فراز کاسپین در سال های اخیر نیز در زمینه واردات داروهای دامی نقش بسزایی را در زنجیره تامین ایفا نموده است. این دستاوردها باعث شده که این شرکت در نقش مباشر معتمد وزارتخانه ها و سازمان های ذی­ربط تاثیرگذار باشد.

شرکت نگین معدن کوه نور، در سال 1391 در زمینه اکتشاف و استخراج معادن مس و تولید محصول نهایی مس ورقه ای شروع به فعالیت کرد. هدف اصلی این شرکت تامین بخش بزرگی از نیاز مس داخل کشور و صادرات آن به کشورهای دیگر و ارزآوری است. شرکت نگین معدن کوه نور، ابتدا فعالیت خود را با استخراج دو سایت معدنی در کرمان آغاز کرد و رفته رفته فعالیت های معدنی خود را گسترش داد. این شرکت هم اکنون مشغول استخراج 12 سایت معدنی در این منطقه است. خاطر نشان می شود استفاده از توان و تکنولوژی داخلی هسته اصلی فعالیت های شرکت نگین معدن کوه نور است که باعث می شود کمک شایانی در راستای افزایش اشتغال و ثبات اقتصادی ملی باشد.

شرکت امیر پیشرو صنعت کاسپین در سال 1396 فعالیت خود را در زمینه تامین نخ و پارچه های کمیاب (مورد نیاز بخش های تولیدی دولتی و خصوصی) آغاز نمود. این شرکت همچنین در زمینه تامین کاغذ و مقوای مورد نیاز کشور (بویژه در شرایط سخت تحریم) بسیار تاثیرگذار بوده، به طوریکه کارخانه های تعطیل شده در مناطق محروم (در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان) با تامین به موقع مواد اولیه مورد نیاز از سوی شرکت امیر پیشرو صنعت کاسپین، به حالت مطلوب بازگشتند. از این رو این شرکت توانسته است جایگاه والایی را در زمینه بازرگانی و خلق روش های نوین تامین مواد اولیه کسب نماید.

شرکت مبین تجارت رهام در سال 1397 در زمینه واردات انواع کالاهای مجاز الکترونیکی و برقی شروع به فعالیت نمود. این شرکت در سایر فعالیت های بازرگانی نیز نقش موثری در همکاری با سایر شرکت های گروه کاسپین داشته است. لازم به ذکر است در سال 1399 با تشدید اپیدمی کرونا، با توجه حوزه فعالیت خود، واردات ماشین آلات، مواد و تجهیزات مورد نیاز کارخانه های تولید ماسک توسط این شرکت آغاز شد. گفتنی است شرکت مبین تجارت رهام با واردات برندهای معتبر گوشی تلفن همراه، بالاخص برای تامین بخشی از گوشی های مورد نیاز دانش آموزان (سامانه شاد) و دانشجویان، – با در نظر داشتن قیمت و کیفیت مناسب- سهم بسزایی در تسهیل امر آموزش در شرایط اپیدمی کرونا داشته است.

شرکت ثمین پروتئین کاسپین با هدف فعالیت تخصصی در عرصه بازرگانی داخلی و خارجی در سال 1395 ماموریت خود را آغاز نمود. تمرکز اصلی شرکت بر واردات و تأمین کالاهای اساسی بویژه فرآورده‌های خام دامی است که تاکنون موفق به ایجاد روابط تجاری و همکاری با کشورهای برزیل، پاراگوئه، پاکستان، روسیه و کشورهای حوزه CIS (مشترک المنافع) در این زمینه گردیده است. واردات سالانه بیش از 10،000 تن گوشت گوساله منجمد و 2,000 تن گوشت لاشه گرم و منجمد گوسفندی مؤید این مهم می‌باشد. واردات نهاده‌های دامی، گوشت سفید، کنجاله و … از دیگر مواردی است که این شرکت در آن سهیم می باشد. بر این اساس شرکت ثمین پروتئین کاسپین در زمره اصلی‌ترین و بهترین تامین‌کنندگان کالاهای اساسی ارگان‌های نظامی و دولتی و تولیدکنندگان بخش خصوصی قرار گرفته است.

شرکت فضاسازان پارس اندیشه فعالیت خود را با نام تجاری «صنایع چوب محمود» از سال 1332 به روش سنتی با تولید انواع دکوراسیون چوبی آغاز نمود که از نمونه های بارز آن می توان به ساخت چند باب درب تمام منبت در صحن های مختلف حرم مطهر رضوی اشاره کرد. با گذر از دوران سنتی این شرکت مجموعه توانمندی های خود را در قالب شرکتی هدفمند با نگرشی جهانی بروزرسانی کرد و در سال 1390 به ثبت رسید. دریافت تقدیرنامه های متعدد موید رضایت مشتریان از فعالیت های این شرکت با سابقه است. فضاسازان پارس اندیشه، در راستای گسترش زمینه های فعالیت خود برند تجاری «مهام» را ثبت نموده و توانسته است سهمی از بازار محصولات تزئینی و خانگی را از آن خود کند.

شرکت ایمن سلامت کاسپین (سهامی خاص) در زمینه تولید و بسته‌بندی، خرید و فروش، واردات و صادرات انواع لوازم و ملزومات پزشکی، بهداشتی، در شهریور 1399 کارخانه ماسک ایمن سلامت کاسپین را با حضور استاندار محترم تهران، فرماندار پردیس و جمعی کثیری از مسئولین مربوطه افتتاح کرد. با توجه به نیاز بالای ماسک در کشور (برای مقابله با اپیدمی کرونا) مدیران و سرمایه گذاران شرکت ایمن سلامت کاسپین اقدام به گسترش تولید برای پاسخگویی به نیاز داخلی نموده و توانایی خط تولید روزانه را به یک میلیون ماسک رسانده اند. گفتنی است این شرکت تاکنون توانسته با سازمان‌ها و شرکت های معتبر  همکاری داشته باشد.